The Last of Us Part I v1.0.4.0, pour PC

Les patchs se succèdent pour le jeu The Last of Us Part I, car après le v1.0.3, Naughty Dog et Iron Galaxy ont publié une nouvelle mise à jour avec la v1.0.4.0. Il s’agit de la version PC du jeu vidéo, avec notamment des optimisations CPU et GPU ainsi que la correction de certains bugs et plantages constatés.

En plus de l’optimisation de l’utilisation du CPU et du GPU nous trouvons une amélioration des textures, de la fidélité graphique et de la résolution sur les paramètres Bas et Moyen.
Nous avons des résolutions de problèmes tels que des plantages survenis lors de la fermeture du menu principal ou lors de la construction du shader. Mais également un plantage pouvant survenir sur les processeurs AMD, surtout les cœurs X3D.

La mise à jour v1.0.4.0 de The Last of Us Part I ajoute également un paramètre Texture Streaming Rate, avec la mise à jour de la barre VRAM. Du côté de Steam et du Steam Deck nous trouvons également quelques mises à jour mineures.

Voici les notes de version complètes The Last of Us Part I v1.0.4.0 :

  • Optimized CPU and GPU use throughout the game
  • Improved texture fidelity and resolution on in-game Low and Medium settings
  • Improved graphical fidelity on the in-game Low graphics preset, particularly water surfaces no longer appear black
  • Fixed a crash that may occur during shader building
  • Fixed a crash that may occur when quitting to the Main Menu
  • Fixed a crash that may occur when dying after combat
  • Fixed an issue where, on first boot, players may experience longer wait times to load into the game
  • Added an option for players to lock and unlock performance stats simultaneously in the HUD menu (Options > HUD)
  • Added descriptions in the Graphics menus to better explain when certain settings may affect another (Options > Display)
  • Added a Texture Streaming Rate setting (Graphics > Texture Settings)
  • Fixed an issue where skipping cutscenes during a critical load may cause the game to hang
  • Fixed an issue where the shader load warning did not appear while relaunching the game
  • Updated the VRAM bar to more accurately display the OS+Apps usage
  • Fixed an issue where the Screen Reader read values for locked settings which may imply those same locked setting were active
  • Fixed an issue where aiming downward while using keyboard and mouse (KBM) may increase camera sensitivity
  • Refined the handling of certain commands that are assigned the same KBM keybinding
  • Corrected Brazilian Portuguese, Croatian, Dutch, Finnish, French, Greek, Hungarian, LATAM Spanish, Spanish, Thai, and Traditional Chinese translations for multiple menu options
  • [Ultrawide Displays] Corrected the Rangefinder reticle position for the bow

AMD

  • Fixed a crash that may occur on AMD CPUs with affinity limited to X3D cores
  • Fixed an issue where textures may render incorrectly on AMD GPUs

Steam

  • Fixed an issue where the « It Can’t Be For Nothing » achievement did not trigger, despite acquiring all other achievements

Steam Deck

  • Fixed an issue on Steam Deck where resetting Display settings to Default no longer enabled AMD FSR 2 (Options > Display)

Source : Naughty Dog

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Pastiyou

Gros malade de hardware à mi-temps Gamer, reviewer, writer, glandeur ^^ Technicien assembleur PC et conseiller technique de vente. Actuellement Animateur Expert Intel EVO pour Agence Atmospheres

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